Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, November 27, 2012

Shopping barang baby...

Skrg kandungan aku dh masuk 6 bulan.. mengejar ke 7 bulan.. tendangan2 manja dr baby pun dah mula kerap terasa.. rasa mcm peyut berdenyut2 dgn tetiba.. kira mcm sentuhan tetiba dr dlm peyut.. (eh, blh mcm gitu pula ek.. lebih kurang la..) aku pun xleh nk specific cmner rasa ada baby dlm peyut tu, kalo sape yg dh penah ngandung tu faham la kot..

lebih2 la aku yg 1st ngandung ni.. excited nk rasa sume pgalaman pertama dgn baby dlm peyut ni..

brg2 baby pun dah mula beli sikit2.. xdelah buat checklist lengkap sgt pun.. tp harap2 sume kelengkapan baby pertama kami ni sempurna seadanya.. 


baju baby rsnya dah belibanyak helai.. (hehe, tapi rasa macam x cukup lagi...huhuhu).. smpai en.suami dh warning xbleh beli baju baby lagi.. kena beli benda len pula.. jd ibu bertukar hobi kepada brg2 baby yg lain cthnya... jeng jeng jeng...!!!!


1) Stokin baby

Aku survey gak brg2 baby kat baby shop n shopping complex.. survey harga la kononnya.. ermmm mahal gak ek, walaupun stokin tu guna kain ciput jer.. huuuhh....

satu stokin n sarung tgn plg murah dlm rm7++.. tu pun corak plain jer.. kalo pilih yg jenama skit mcm anakku tu, lagi la mahal.. tp aku beli gak la sarung kaki n tgn time offer..

pastu aku survey2 gak kat kedai online kat fb.. hehe.. fb ni mmg la, apsal la jual stokin kiut2 je kan..


2) Blanket / Bedung bayi

Ni wajib beli la kan.. utk baby baru lahir kena selalu panas2 gitu.. kena duk dlm bedung.. bak kata org tua dedulu tu, kalo bedung tak jalan kengkang.. hehe.. yeke??


3) Botol susu

ni antara brg penting yg perlu utk tiap baby yer.. walaupun aku cdgn nak breastfeeding baby sepenuhnya.. aku kena gak beli botol susu.. yelah utk perah susu la kan.. nnti kalo ibu g keje, baby leh minum susu ibu gak.. 



barang2 len mcm shampoo, losyen, toiletries baby aku belum beli lagi.. next month pun blh beli.. 

mmg excited bila nak sambut org baru dlm hidup ni.. rasa semua nak beli utk dia.. aku harap sgt aku dpt rasa pengalaman jd sorg ibu.. besarkan anak aku dgn sihat n selamat.. doakan aku yer.. doakan aku n baby selamat mengharungi tempoh2 mengandung ni..

ok.. dah blh wat check list utk shopping next month pula... hehehe... daaaaa

0 comments: