Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, January 1, 2013

32 minggu kehamilan


Alhamdulillah, minggu ini genap 32 minggu usia kandungan saya. Ini bermakna tinggal lagi sebulan untuk menjadi wanita hamil! Makin dub dab dub dab dangdut dah jantung ni..Kemudian,saya akan jadi emak orang,hehe. Tiada lagi perut yang memboyot, tangan dan kaki yang mengembang, sakit pinggang dan muntah-muntah. Apa pun yang terjadi, saya berusaha untuk sabar dan redha dengan apa yang sedang dialami,kalau tak, rugi tak dapat pahala orang yang mengandungkan :-)

Macam mana agaknya bila saya jadi ibu nanti? Jaga bayi kami, mandikan dia, menyusukan dia, main-main dengan dia, berjaga malam...oh,tak terbayang macam mana rumah kami nanti akan bertukar wajah :-)
Contraction palsu kerap berlaku.. Ya Allah, ianya sangat tak selesa! Perut saya mengeras sampai saya terjaga dari tidur menahan kesakitan dan kekerasan... Kemudian saya kejutkan cik abang, minta dia pegang perut saya. Itu cara semulajadi untuk kurangkan rasa sakit contraction palsu. Tapi saya tetap rasa sakit.
Saya sebenarnya risau dan takut untuk bersalin :-( . Tak dapat bayang macam mana saya harus melalui proses melahirkan seorang bayi ke dunia. Saya harap sangat Allah mudahkan urusan kelahiran bayi ini nanti tanpa sebarang masalah dan komplikasi... Aaamin


Saya serahkan bayi dalam kandungan ini dalam jagaan Allah, sebab saya tahu saya tidak punyai ilmu untuk mengetahui misteri-misteri di alam kandungan... BB, ibu,ummi, mama  serahkan bb di bawah jagaan dan perlindungan Allah, Allahlah yang memelihara dirimu daripada sebarang masalah dan komplikasi. Love you so so so much!!!!!!!!!!!!!!

0 comments: