Daisypath Friendship tickers
Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie First Birthday tickers

Saturday, June 18, 2011

Restoran A Hassan Sdn Bhd - Nasi Ayam Kampung

Lunch saya dan 'kawan' hari ni ialah Nasi Ayam Kampung di Restoran A Hassan Sdn Bhd. Ianya terletak di Seksyen 7, Jalam 7/1, Bangi. Haa..dienye induk terletak di Bandar Tun Rasak, Medan Selera, Velodrum.. Memang dah banyak kali saya nak buat review pasal makanan di restoran ni. Setiap kali datang sini saya sungguh teruja bila nampak lauk pauk yang terhidang. Memang menyelerakan... Rugi sape taknak cuba. Makanan kat sini semuanya selera kampung. Tengahari tadi bila 'kawan' ajak lunch di sini, memang saya senyum sampai ke telinga, hari-hari makan di sini pun takpe. Basically, makanan yg dihidangkan di sini adalah masakkan Melayu seperti ikan kembung bakar, masak lemak ayam, asam pedas ikan, sayur pucuk paku, daging tetel, dendeng, sambal belacan dan jugak ulam ulaman seperti petai rebus, kacang botol, jeruk bawang putih dan sebagainya.. Tapi, yang utama dan teristimewa di restoran ni ialah Ayam Kampung Goreng. Selalunya kalau datang sini, saya dan 'kawan'memang tak ambik lauk lain dah. Yang kitorang akan makanm ialah: Ayam Goreng Kampung, Sambal Belacan, Kari Daging, Air Sirap, Ulam2..... SLURPPPP!!!!!!


Ayam Kampung Goreng

Ini lah hidangan istimewa di restoran ni, Ayam Goreng Kampung. Ayam goreng ni memang nampak biasa jer, tapi rasa dia sangat sedap dan perfect. Dari dulu lagi saya tertanya-tanya macam mana goreng ayam ni sampai sedap sebegini rasa padahal tak ada rempah pun, macam goreng kosong jer, warna dia kecoklatan, lembut didalam dan agak garing diluar. Ayam goreng berempah pun tak dapat tandingi kesedapan ayam goreng di restoran ni, sebab tu semua orang yang datang makan disini, wajib makan ayam ni sekurang-kurangnya 2 ketul (saya makan 3 ketul).hehehe.


Sirap

Kalau tak salah saya restoran ni ada beberapa cawangan contohnya di Medan Selera Kampung Baru, Cheras, Puchong kalo x silap dan beberapa lokasi lain. Dibuka dari pukul 11am sehingga 5pm. Kat Shah alam ada...seksyen 13..kena pegi awal2..kalau tak penuh dgn orang.... :-)

So, kalau kawan-kawan nampak Restoran A Hassan Sdn Bhd, sila lah datang dan cuba sendiri kelazatan Ayam Kampung Goreng...

Friday, June 17, 2011

Raikan Cinta


Tomei Jewellery at Alamanda Putrajaya
Entry Raikan Cinta bahagian pertama yg pastinya akan ada sambungan episod seterusnya pada tahun hadapan........hehehehehe....

Footnote:I love him secara banyak :-)



Wednesday, June 15, 2011

Nora Elena


Kita hanya penonton kepada drama itu... kita tahu perasaan setiap pelakonnya... bagaimana jika drama itu kita yang hadapi... Samaada kita adalah Nora Elina, Seth atau pun Eid... mesti sukar untuk merungkaikan apa yang sedang kita alami itu bukan... melainkan biarkan saja semuanya berlaku... mungkin jalan cerita akan berbeza... namun... kenyataannya... kita hanya manusia biasa... tidak mampu melihat isi hati manusia lain... hati kita... hanya kita yang rasa...

1) Bersikap jujur itu bukan suatu yang mudah... kekadang... risikonya terlalu tinggi... namun... bagiku... biarlah apa yang terjadi... jujur harus tetap ada...
2) besar bukan pengaruh prasangka itu... tidak patut di ambil mudah kerna ianya dapat memusnahkan segalanya...segala-galanya yang dibina sekian lama...
3) Fitnah itu satu penyakit yang sedang menular deras dalam hidup manusia kini... mana pun kita lari akan ia kejar jua... bahaya... ya... terlalu bahaya fitnah itu... mampu menghancurkan segalanya... berhati-hatilah selalu...

:-)

Sahabat atau Kekasih...

Sahabat atau kekasih...
Dua peranan yang pastinya berbeza...
Namun manusia jika diberi pilihan...
Pasti tetap sukar memilih antara dua itu...

Menyingkap tabir malam...
Buat aku terkenangkannya...
Sahabat itu... yang telah berlalu pergi...
Kerna terpaksa memilih antara dua itu...


Namun nyata pilihanmu itu kekasih hati...
Maka aku dan mereka akur dengan itu...

Dulu... kamu tempat aku melepaskan hiba...
Dulu... kamu tempat aku tertawa bersama...

Kini... tiada lagi semuanya itu...
Kini... ia hanya secebis kenangan...

Namun... aku tidak pernah mengalah...
Masih menanti kepulanganmu di sini...
Biarpun seberapa lamanya dinanti...
Kerna ikatan ini harusnya abadi...

Indahnya Hari Ini...

Hari ini dan semalam... Hehe... Pnah dengar lagu tajuk tu?

Semalam... ada suka... ada duka...
Hari ini... indah terasa...
Esok... belum pasti bagaimana...

Dalam hidup kita... pelbagai kisah yang telah kita hadapi... sedang kita jalani... dan akan kita lalui... Semuanya akan meninggalkan kesan dalam hidup kita...

So... hargailah keindahan hari ini... kerna kita takkan tahu apa yang bakal ditempuhi esok hari... nikmatilah keindahan detik ini... bersama-sama... agar kenangan akan bersemi di esok hari...


"Indahnya hari ini bersamamu... Tiap detik bahagia dirasa..."

"Maaf itu tidak semudah pengucapannya..."

"Maaf......."




Ucapan maaf... satu kata yang sangat penting... kadang-kadang dalam sedar atau pun tidak... mungkin kita telah menyakiti hati sesiapa saja... terutama orang yang kita sayang... Samaada dari segi perbuatan, percakapan atau apa saja puncanya...

Kadang-kadang kita tidak sedar yang tingkah kita tu telah menyebabkan mereka terasa hati... pergi menjauh dari kita... tapi... apa yang termampu kita lakukan... hanyalah "maaf......"... tanpa tahu di mana silapnya...

Sunday, May 22, 2011

Terima Kasih Ibu

Ibu, kau permata hatiku
Kaulah yang selalu menemani diriku,
Tatkala gembira dan sedih mahupun suka duka,
Kaulah pengubat jiwa yang lara ini,
Ku selalu mendoakanmu ibu agar diberi rahmat Tuhan yang Esa.

Monday, May 2, 2011

``rancangan & penentuan`!!~~

assalamualaikum =)
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


eh jap2.tadi ada dengar satu ceramah ni. dalam bahasa ganu.dia cakap yang kalau laki dah tanya nak jadikan seorang perempuan tu isteri dia dan si perempuan bersetuju maka hukum nya telah menjadi tunang orang... siapa masuk meminang adalah haram.

Untuk berkongsi:`!!~~



so maksudnya saya ini telah menjadi TUNANG orang la ye..ishk2....sila jangan masuk meminang saya ye orang lain kekeke... wait and see~

5 syawal, insyaAllah kalau tak ada aral melintang family dia datang rumah. alamakkkkkkkkkkkk macam mana ni.baru je menarik nafas lega. oyoyo. kena berlatih melayan tetamu la macam ni hihihihihihi....takut, berdebar, happy, semua ada....dah mula dah jantung ni.dubdabdubdab.phew~

huhuhu :-) Semoga apa yang dirancang akan berjalan dengan baik... aminnn......